Integrate, Innovate, Inspire 2024: Terugblik op een inspirerende dag
Tijdens het jaarlijkse Integrate, Innovate, Inspire (III) event kwamen professionals uit de...
Enable U bestaat uit individuele helden. Sommigen werken met klanten, anderen sturen facturen. Sommigen zijn ons eerste contact wanneer we gebeld worden en anderen werken op de achtergrond om systemen draaiende te houden of nieuwe connecties te leggen.
Maar de Enable U machine werkt vooral zo efficiënt vanwege onze vele integratiehelden. Deze serie Integration Heroes is bedoeld om die individuen te eren.
Mireille zorgt ervoor dat de Delivery organisatie gestroomlijnd verloopt. Ze weet met haar scherpe constateringen en ad rem vragen de juiste verwachtingen te scheppen bij de klant en de administratie van onze projecten tot in de puntjes te verzorgen.
Hoi Mireille, wat zijn jouw werkzaamheden zoal?
Als project support medewerker ben ik er op gericht dat projecten soepel verlopen, alle betrokkenen goed geïnformeerd zijn en dat de administratie klopt. Daarnaast beheer ik de agenda van degene die verantwoordelijk is voor het aansturen van de Delivery organisatie. Een praktisch, dagelijks voorbeeld is dat ik contact opneem met de klant zodra een project succesvol is opgeleverd. Ik zorg ervoor dat ze op de hoogte zijn van de afgeronde werkzaamheden en draag de klant dan over naar mijn collega’s van de servicedesk. Maar ook contact over het inplannen van werkzaamheden en meetings, het beantwoorden van vragen en het verzamelen van de juiste informatie zijn belangrijke onderdelen van mijn werk.
Ben je altijd al werkzaam geweest binnen de IT branche?
“Nee, zeker niet. Ik heb juist ervaring opgedaan in verschillende branches, zoals de mode-industrie en de veterinaire-/farmaceutische industrie. Via die route ben ik uiteindelijk in een kantooromgeving terechtgekomen en zo’n 12 jaar geleden belandde ik in de IT-branche. Deze omgeving spreekt me aan omdat we (vaak op de achtergrond) belangrijk werk verrichten voor verschillende overheidsinstanties en organisaties. We hebben een centrale rol en onze dienstverlening breidt zich alleen maar verder uit. Zelf ben ik niet heel technisch, maar ik heb genoeg kennis van het proces om klanten met vragen goed te begeleiden. En als ik zelf vragen heb, kan ik altijd bij mijn collega’s terecht!”
Welk onderdeel van jouw functie doe je het liefste de hele dag?
“Niets! Want het is juist de afwisseling die mijn baan interessant maakt. Het gevoel dat ik anderen verder kan helpen, met ze kan meedenken en ervoor kan zorgen dat alles soepel verloopt, vind ik erg prettig. Persoonlijk contact is belangrijk voor mij en ik schakel graag direct met klanten of interne medewerkers. Ik heb absoluut geen angst om te bellen! Het contact moet wel zinvol zijn; als ik iets zelf kan opzoeken, zal ik niemand onnodig storen.”
Dat klinkt goed georganiseerd! Hoe bepaal je de prioriteit?
“Door een van mijn voorgaande werkgevers kregen we een training tijdmanagement aangeboden. Dit is wel blijven hangen, maar ik moet zeggen dat het ook in mijn karakter zit om gestructureerd en overzichtelijk te werken. Dat is niet altijd al zo geweest. In huize Meerleveld ging ik vaak mijn eigen gang en was ik een echte sloddervos. Maar uiteindelijk vorm je je naar je eigen aard. Nog steeds vind ik vrijheid en flexibiliteit heel belangrijk en gelukkig is er bij Enable U vaak de mogelijkheid om je eigen dag in te delen. Soms start ik wat eerder en ga ik tussen de middag even naar buiten om te wandelen. Of ik begin de dag met sporten en werk dan wat langer door. Dit vind ik ook heerlijk om te doen. Hoe de dag er ook uit ziet, ik zorg ervoor dat ik altijd aan het eind van de dag de balans opmaak en een overzicht van mijn taken voor de volgende dag helder heb.”
Hoe omschrijf je Enable U als organisatie?
“Enable U is een platte organisatie waarbij iedereen benaderbaar is. Hoewel we geen kleine organisatie meer zijn, voelt het nog steeds heel persoonlijk. Er heerst een positieve sfeer en mijn collega’s zijn gedreven en gemotiveerd. Dat zijn allemaal belangrijke aspecten voor mij. Wat ook belangrijk is, is dat het wordt gewaardeerd als je een stapje extra zet. Er is genoeg werk, maar het nemen van verantwoordelijkheid is belangrijk en creëert nieuwe mogelijkheden. Ik ben van nature nieuwsgierig, stel vragen en denk graag mee in hoe we interneprocessen nog beter en efficiënter kunnen uitvoeren.”
Als de werkdag er op zit wat doe jij dan ter ontspanning en vermaak?
“Ik breng het liefst tijd door met mijn gezin, familie en vrienden. We wonen in het Oosten van het land en veel familie en vrienden wonen in midden-Nederland dus we zijn dan wel even onderweg. In het weekend ga ik ook graag fietsen met mijn man om van de prachtige omgeving hier te genieten. Een mooi voorbeeld van de echte Twentse gastvrijheid zijn de picknickbanken die je hier langs de fiets -en wandelroutes vindt. Mét een kan vers gezette koffie op tafel, kosteloos aangeboden door de lokale boer.”
Laat je CV achter en we bellen je z.s.m. terug.
"*" geeft vereiste velden aan