Bericht

Integration Hero Els Akerboom

Els Enable U

Enable U bestaat uit individuele helden. Sommigen werken met klanten, anderen sturen facturen. Sommigen zijn ons eerste contact wanneer we gebeld worden en anderen werken op de achtergrond om systemen draaiende te houden of nieuwe connecties te leggen.

Maar de Enable U machine werkt vooral zo efficiënt vanwege onze vele integratiehelden. Deze serie integration heroes is bedoeld om die individuen te eren.

Els Akerboom is het eerste contact als het algemene nummer van Enable U gebeld wordt. Zij zorgt er voor dat bellers een antwoord krijgen, de juiste persoon kunnen spreken of voorzichtig op een afstand gehouden worden totdat duidelijk is waarvoor gebeld wordt. Els is het visitekaartje van Enable U en de duizendpoot die agenda’s beheert, de lunch verzorgt, spullen bestelt, mensen de weg wijst, app groepen bijhoudt, HR ondersteunt en nog veel meer.

Els, hoe ben jij met Enable U in contact gekomen en waarom besloot je bij ons te willen werken?

“Ik zag een vacature op LinkedIn en toen ik die las was mijn eerste gedachte: “Dat ben ik!?!”. De beschrijving kwam precies overeen met mijn karakter, ervaring, competenties en vooral hoe ik mijn rol zag binnen een bedrijf. Daarnaast was Enable U een kleiner bedrijf waar het takenpakket erg divers was en dat sprak mij erg aan. Wel grappig dat Enable U inmiddels groter is dan het bedrijf waar ik werkte maar dat het takenpakket nog net zo divers is als toen ik startte.”

Je bent gestart toen de eerste golf coronabesmettingen Nederland plat legde. Hoe was dat?

“Tja, om eerlijk te zeggen was dat best moeilijk. Ik was vaak als enige in het gebouw waar diverse bedrijven naast Enable U ook een unit huren. Ik kende niemand, kon ook niet even face-to-face aan mensen iets vragen en dat was best zwaar soms. Door de woonwerk afstand is de reistijd sowieso al bijna een uur en als ik dan in het donker, met slecht weer aankwam bij een leeg en donker kantoor vond ik het soms best eng. Langzamerhand begonnen er steeds meer mensen binnen te druppelen en dat gaf ook weer allerlei uitdagingen: wat ga ik bestellen voor de lunch, wie kunnen er allemaal in één unit zitten en hoe zorg ik er voor dat de 1,5 meter gerespecteerd wordt. Maar het was vooral leuk om steeds meer mensen te zien.”

Enablers werken hard en moeten dus goed eten en drinken. Jij zorgt onder andere voor koffie, lunch en tussendoortjes en moet dus iedereen tevreden houden. Hoe doe je dat? 

Toen ik startte bij Enable U was vooral de lunch nogal provisorisch en ik heb geprobeerd dat allemaal net een beetje professioneler te maken met hygiëne en koeling, een nieuwe buffetvorm en een gevarieerd en gezond aanbod. Maar omdat we zo gegroeid zijn moet er veel geschipperd worden met ruimte en hoeveelheden en dat is soms best wel een uitdaging. Ook het feit dat er op sommige dagen 30 mensen en op andere dagen misschien maar 5 zijn zorgt voor de nodige logistieke problemen. Gelukkig zijn mijn collega’s zonder uitzondering vriendelijk, behulpzaam en zeuren eigenlijk nooit! Dat maakt mijn baan erg leuk en zorgt er voor dat ik altijd graag naar kantoor kom.”

Wat vind je zo leuk aan Enable U?

“Ik ben office manager en heb weinig verstand van de techniek waar Enable U haar klanten mee helpt. Ik ben me zeer bewust dat het eerste contact ook de eerste indruk is voor ons bedrijf en bestaande klanten snel en efficiënt geholpen willen worden. “zoek het maar uit” komt niet in mijn woordenboek voor en mijn uitdaging is  altijd een beller naar volle tevreden te helpen.

Gelukkig heb ik in mijn werkzame leven ook de evolutie van de kaartenbak en bellen vanuit een telefooncel naar PC en mobiele telefoon meegemaakt en ik kan goed luisteren en creatief oplossen.

Hoe ervaar je de samenwerking tussen jou en de rest van de Enablers?

“De collega’s hier zijn totaal anders dan waar ik vandaan kwam. Iedereen is hier vriendelijk en respectvol en altijd bereid om te helpen. Nou zal ik ook niet vaak “nee” zeggen als mijn hulp gevraagd wordt, maar dit soort gedrag was ik niet gewend van collega’s en dat maakt dat ik me erg gewaardeerd voel.”

Als je vooruit kijkt in de tijd, wat zie je dan?

“Ik kijk natuurlijk altijd een beetje vooruit maar ben me er vooral van bewust dat ik vandaag moet leven. Ik ben iets ouder inmiddels en gelouterd en daardoor sta je toch wat anders in het leven. Je waardeert meer wat je hebt en weet dat je in het leven geen garanties krijgt. Ik ben een realist en weet inmiddels dat het leven niet vanzelfsprekend is, daarom probeer ik positiviteit in alles te laten domineren. Wat ik ook heel erg waardeer is dat mijn huidige baan nog precies zo is als in die LinkedIn advertentie beschreven werd. Toen maakte mijn hart een sprongetje van herkenning en dat gevoel heb ik eigenlijk nog steeds. Ik zit op m’n plek, en hoe veel mensen kunnen dat nu zeggen?”